Returer och byten

Cliniques Nöjdhetsgaranti

Om du av någon anledning inte är nöjd med ditt inköp på Clinique Online kan du lämna tillbaka eller byta oanvända produkter. Vi accepterar endast produkter inköpta på clinique.se. If you have questions or need assistance with your return, please contact us at +46844688408.

Tillbaka till toppen

Hur returnerar eller byter jag en vara?

Vill du returnera eller byta en vara inköpt på Clinique Online ber vi dig följa nedanstående steg:

• Fyll i returinformationen på följesedeln (bifogas med din order) och lägg den sedan i returpaketet. Behåll en kopia av fakturan. Returnerar du en present klickar du i rutan "Retur av present" på baksidan av fakturan.

• För att underlätta för dig har vi bifogat en returadressetikett som du ska fästa på returpaketet. Returblanketten är förbetald och du behöver inte betala själv för returen. Om du inte har kvar returetiketten, vänligen kontakta oss via +46844688408 så hjälper vi dig.

Estée Lauder Cosmetics A/S.
Terminalslingan 1 Kaj B,C,D 474
111 64 Stockholm1411


• För ditt eget skydd och för att försäkra snabb leverans vänligen skicka ditt paket via försäkrat UPS Ground. Vi ansvarar inte för paket som försvinner under transport.

• Om din beställning är skadad när du får den, vänligen läs mer i Skadade varor

• Det tar cirka 7-10 vardagar att behandla returen.

Returnerade beställningar kommer att behandlas snabbt, vanligtvis inom 3-5 vardagar efter mottagande. Ett e-postmeddelande med en returbekräftelse skickas till din e-postadress.

Har du frågor om returer och byten är du välkommen att kontakta oss på 800 69612 eller via e-post på kundeservice@cs.clinique.no.

Tänk på att e-presentkort inte kan returneras eller bytas.

Tillbaka till toppen

När jag byter en vara syns det två transaktioner på mitt kreditkort - varför är det så?

När en retur efterfrågas slutförs den i två steg:
1) . En kredit utfärdas för varan som returneras.
2 ). En ny beställning görs för varan som ska skickas i utbyte.
Två transaktioner kommer därför att synas på ditt konto: en kredit för den returnerade varan och en avgift för varan som ska skickas i utbyte.

Tillbaka till toppen

Jag beställde/mottog fel vara, kan jag returnera den?

Om din beställning inte lever upp till dina förväntningar är du välkommen att kontakta oss på 0200 439 504 för mer information.

Tillbaka till toppen

Min vara var skadad när jag fick den. Vad ska jag göra?

Om dina varor är skadade när du tar emot dem ber vi dig behålla emballage och innehåll, och kontakta oss så fort som möjligt på 0200 439 504 så hjälper vi dig.

Tillbaka till toppen

Jag skulle vilja returnera en present men jag vill inte att personen som gav mig presenten ska få veta. Kan ni hjälpa mig?

Om du vill returnera eller byta en vara du fick som present, markerar du rutan på baksidan av fakturan och inkluderar den i returförsändelsen. Fyll även i telefonnummer.