Clinique Smart Rewards FAQs
- Vad är Clinique Smart Rewards?
- Hur går jag med i Clinique Smart Rewards? Kostar det något?
- Vem får gå med i Clinique Smart Rewards?
- Vad godkänner jag med på om jag går med i Clinique Smart Rewards?
- Vilka villkor gäller för Clinique Smart Rewards?
- Hur fungerar Clinique Smart Rewards?
- Vilka fördelar får medlemmar?
- Hur tjänar jag poäng?
- Hur lägger jag till poäng från inköp hos kvalificierade återförsäljare i mitt Clinique Smart Rewards-konto?
- Varför har mina poäng försvunnit?
- Var är mitt Clinique Smart Rewards-årsdatum och var hittar jag det?
- Why is my current tier status not reflected by my current points?
- How do I check my account status and track my points and tier online?
- How long does it take for my purchases to accrue points to my account?
- What happens to my Clinique Smart Rewards benefits and/or points if I return a product or if an order is cancelled?
- How do I get my benefits?
- How do I receive my Birthday Gift?
- How do I get my Free Full-Size products?
- How do I complete my Complimentary Consultation online?
- How do I receive free shipping on clinique.com?
- What are Early Access and Preview benefits?
- What is my special Anniversary Gift? How do I redeem my Anniversary Gift?
- What is Auto Replenishment? How do I activate Auto Replenishment with a product order?
- Can I return a product that I received as a reward from Clinique Smart Rewards or exchange it for money?
- Do my points and points benefits expire?
- Do my tier status and tier benefits expire?
- Does my Clinique Smart Rewards membership ever expire?
- Can Clinique Smart Rewards be terminated?
- Can my membership in Clinique Smart Rewards be terminated?
- What happens to any rewards I have earned if my membership in Clinique Smart Rewards is terminated or expires?
- How do I terminate my Clinique Smart Rewards membership if I no longer wish to participate?
- How do I update, modify or withdraw my account information?
- What do I do if I believe that a purchase or other Clinique Smart Rewards activity was not properly credited to my account?
- What do I do if I forget my password?
- May I share my account and/or Clinique Smart Rewards points and benefits with someone else?
- Do my points and benefits have any cash value?
- How do I manage my Clinique email communications?
Vad är Clinique Smart Rewards?
Älskar du skimrande hud och oemotståndlig makeup är Clinique Smart Rewards det perfekta sättet för dig att få mer av det du älskar. Dina fördelar börjar när du går med och får 15 procents rabatt på ditt första inköp. Ju mer poäng du samlar, desto fler fördelar ger vi dig: exklusiva gåvor, lyxiga små överraskningar och skräddarsydda upplevelser för din hud och dina behov.
Hur går jag med i Clinique Smart Rewards? Kostar det något?
Du kan gå med i Clinique Smart Rewards genom att anmäla dig påclinique.com/smartrewards och följa anvisningarna. Du måste ange din e-postadress och skapa ett lösenord för att registrera dig. Det kostar ingenting att vara med.
Vad godkänner jag med på om jag går med i Clinique Smart Rewards?
Blir du medlem i Clinique Smart Rewards godkänner du våra villkoroch vår integritetspolicy, villkor för webbplatsen och eventuella ändringar eller modifieringar.
Vilka villkor gäller för Clinique Smart Rewards?
Vänligen läs Clinique Smart Rewards: villkor för medlemskap för mer information om villkoren.
Hur fungerar Clinique Smart Rewards?
Clinique Smart Rewards är ett lojalitetsprogram som belönar kunder som handlar Clinique-produkter. Det är ett nivåbaserat program som styrs av antalet poäng du har tjänat in på ett år genom inköp och kvalificerande aktiviteter och påbörjas det datum du registrerar dig. Det finns 3 nivåer med olika fördelar:
- Tier 1, Smart 0 – 249 points
- Tier 2, Brilliant 250 – 499 points
- Tier 3, Genius 500+ points
När du går med hamnar du automatiskt i nivå 1 och får alla fördelar som Smart-medlemmar får. När du tjänat in minst 250 poäng under ditt första år flyttas du automatiskt upp till nivå 2, Brilliant. Om du tjänar in 500 poäng eller mer under ditt första år kvalificerar du dig för nivå 3, Genius.
Din status för en viss nivå gäller under året du kvalificerar dig och följande år. Därefter måste du tjäna in tillräckligt med poäng för respektive nivå för det året. Om du exempelvis kvalificerar dig för nivå 2, Brilliant under ditt första år får du statusen Brilliant under ditt andra år. Om du tjänar in mindre än 250 poäng under ditt andra år hamnar du återigen på Nivå 1, Smart, på ditt andra år.
Ju högre nivå, desto fler fördelar.
Vilka fördelar får medlemmar?
Som medlem tjänar du pengar som avgör dina poängfördelar plus nivå och nivåfördelar.
Poängfördelar: Du kan låsa upp belöningar på olika poängnivåer som kan användas i samband med köp på clinique.se. Dessa belöningar baseras på det totala antalet poäng du har samlat in under ett år enligt nedan och gäller för inlösen en gång per år. Du måste lösa in dina belöningar innan detta datum annars går poängen förlorade. På årsdagen ställs dina poäng på 0 och du börjar samla in nya poäng och låsa upp nya belöningar.
- Välj lyxigt miniprov med inköp (minst 150 poäng).
- Gratis produkt i fullstorlek (värde $26) vid inköp (minst 250 poäng).
- Gratis produkt i fullstorlek (värde $36) vid inköp (minst 350 poäng).
Nivåfördelar: Vissa fördelar baseras på uppnådd nivå och du kan ta del av dessa fördelar när du är på den nivån oavsett antal poäng du har just nu. Nivåfördelar kan endast lösas in på clinique.se med undantag för exklusiva butiks- och VIP-event. På ditt årsdatum, även om poängen återställs till 0, avgörs din nivåstatus för året av poängen du tjänat in föregående år.
Nivå 1, Smart: 0–249 poäng
- 15 % rabatt på ditt första inköp på clinique.se.
- Gratis standardleverans med alla beställningar.
- Varuprov vid betalning.
- Födelsedagspresent.
- Gratis konsultation online och i vissa varuhus.
- Automatiskt deltagande i 4 lottdragningar under ett år med chansen att vinna hudvård, makeup och unika Clinique-upplevelser.[SM1]
Nivå 2, Brilliant: 250–499 poäng
- Alla nivå 1-fördelar.
- $5 i online-kredit om du genomgår en gratis onlinekonsultation (gäller endast en gång).
- Lyxigt varuprov vid varje beställning av påfyllningsservice.
- Förtitt på nya produkter.
- Exklusiv åtkomst till Clinique-produkter i begränsad upplaga.
- Möjlighet att få tillgång till begränsat onlineinnehåll.
Nivå 3, Genius: 500 poäng och mer
- Alla fördelar på nivå ett och 2
- Gratis tvådagarsleverans vid beställning för minst $75.
- En specialgåva till just dig för att fira ditt Clinique Smart Rewards-jubileum.
- Inbjudan till Cliniques lanseringsparty eller lab tour[SM2] .
Hur tjänar jag poäng?
För att tjäna poäng måste du vara registrerad medlem i Clinique Smart Rewards inom 7 dagar efter inköpsdatum. Clinique Smart Rewards-medlemmar får 1 poäng för varje krona spenderad på inköp på clinique.se* och 1 poäng för XX kr på Clinique-produkter köpta i butik eller online på någon av nedanstående återförsäljare[SM3] . Eligible purchases include regular priced merchandise and exclude eGift Cards, sales tax, state fees, discounts, shipping and delivery charges and/or other excluded charges specified by us from time-to-time.
Members will not receive points or benefits from retail purchases made at airport store locations or from purchases made at non-qualifying retailers. Purchases made outside of the United States are also not eligible for Clinique Smart Rewards.
In addition to these purchases, here are more ways to earn points at clinique.com:
- Earn points once a month for chatting with an online Consultant for makeup and/or skin care tips and advice.
- Earn points for completing the Foundation Finder (one time only).
- Earn points for completing the Skin Care Diagnostic (one time only).
- Earn points for writing product reviews on clinique.com that get published (don’t forget to log into your Clinique Smart Rewards account before posting).
- Earn points for activating Auto Replenishment with a product order on clinique.com.
- Earn points for sharing your favorite products on Facebook, Twitter and Pinterest from the share buttons on clinique.com (maximum once a month per platform).
- Earn bonus points for purchases made on clinique.com during exclusive Double Points events.
On each anniversary of your enrollment date, your accumulated points for the previous year will expire and your points will reset at zero
* All points are pending until your order ships, at which time they are fully matured.
Hur lägger jag till poäng från inköp hos kvalificierade återförsäljare i mitt Clinique Smart Rewards-konto?
Purchases made at qualifying retailers (both in-store and online) are only eligible for Clinique Smart Rewards points, if you submit your receipt within 30 days from the date of purchase.
In order to receive your points, you must submit your receipt within 30 days of the date of purchase by one of three ways:
- Upload a clear photo of the entire receipt on clinique.com
- Email a clear photo of the entire receipt or forward the online receipt to smartrewards@clinique.com
- Text a clear photo of the entire receipt to 76477 with key word SMART.*
When submitting a receipt, you must provide the email address associated with your Clinique Smart Rewards account in order to receive points.
*Smsa SMART till 76477 och du medger att få upp till 10 sms och mms per bidrag från Clinique Smart Rewards till det nummer du har angett. Du godkänner att dessa sms är automatgenererade och att du inte behöver godkänna sms för att få handla på Clinique. Du godkänner villkoren. Eventuella avgifter kan tillkomma. Txt HELP for help, STOP to Stop.
LIST OF QUALIFYING RETAILERS IN THE UNITED STATES
Belk
Bergdorf Goodman
Birchbox
Bloomingdale’s
Blue Mercury
Bon-Ton
Boscov’s
Boston Store
Carson’s
Cos Bar
Cosmetic World
Dillard’s
Elder-Beerman
Goody’s
Herberger’s
Lord & Taylor
Macy’s
Mr. Porter
Neiman Marcus
Net-a-Porter
Nordstrom
Peebles
Palais Royal
Saks Fifth Avenue
Sephora
Stage Stores
Ulta
Von Maur
Army & Air Force Exchange Service Stores
My Navy Exchange
Varför har mina poäng försvunnit?
Points are valid for one year from your Clinique Smart Rewards anniversary date. On your anniversary date each year, your points reset to 0 and you start accumulating new points and unlocking new rewards.
On your anniversary date, even though your points reset to zero, your tier status is determined by the number of points accumulated in the prior year.
Var är mitt Clinique Smart Rewards-årsdatum och var hittar jag det?
This is the anniversary of the date when you enrolled in the Clinique Smart Rewards program, and it occurs on a 12-month cycle. For example, if you joined Clinique Smart Rewards on november 15, 2016, your anniversary date would be november 15, 2017, and every November 15 of each year following.
Your anniversary date is shown in your Clinique Smart Rewards account page.
Why is my current tier status not reflected by my current points?
In year one of your Clinique Smart Rewards membership, your tier status is determined by the points you accumulate during that first year. After year one on your anniversary date, your points reset to zero, and you can start earning points benefits again. While your points reset after year one, your initial tier status for the year is determined by your points accumulated each prior year of membership, and you are eligible for those tier benefits regardless of the number of points you have.
How do I check my account status and track my points and tier online?
You can check your Clinique Smart Rewards account status by visiting your account online at clinique.com where you can track your current points, tier and available benefits. All points are pending until your order ships, at which time they are fully matured.
How long does it take for my purchases to accrue points to my account?
It may take up to 7 days from the time your order ships, or from the time your store receipt is validated for points for eligible purchases to post to your account. It may also take up to 7 days for points for other Clinique Smart Rewards activities to post to your account. If points have not been credited to your account within 7 days, please contact Customer Service at 1-800-419-4041.
What happens to my Clinique Smart Rewards benefits and/or points if I return a product or if an order is cancelled?
Any product that is returned or any order that is cancelled will reverse the points you received from that purchase. If you moved up to a new tier on that order, your tier will also be adjusted accordingly.
If it is found that an order is obtained through fraudulent or other activity that violates the Clinique Smart Rewards Terms & Conditions, those points and your tier status, if applicable, will also be reversed.
How do I get my benefits?
Your Clinique Smart Rewards offers and rewards can be redeemed on clinique.com at checkout with your purchase. You will find your eligible offers and rewards (with offer codes if applicable) listed in your personal account. Details on event rewards will be provided for each event when the time comes.
Rewards can only be redeemed when making a purchase on clinique.com except for special online events, in-store member events, and VIP member events. You must be logged in to your Clinique Smart Rewards account to use your benefits.
How do I receive my Birthday Gift?
During the month of your birthday, you can redeem your Birthday Gift on clinique.com by making a purchase and applying your offer code, which will be emailed to you during your birthday month if you have provided your birth date in your account profile. You must be logged into your Clinique Smart Rewards account to redeem your birthday gift. There is a limit of one Birthday Gift per member per year and Birthday Gifts cannot be transferred, delayed, exchanged or returned.
How do I get my Free Full-Size products?
- At 250 points, you are eligible for a Free Full-Size product, value up to $26, with any purchase on clinique.com. You will be notified via email when you have unlocked this reward. To receive it, log into your Clinique Smart Rewards account and choose one of the eligible products on your account page and add it to your bag. If not used before your anniversary date, this offer will expire.
- At 350 points, you are eligible for a Free Full-Size product, value up to $36, with any purchase on clinique.com. You will be notified via email when you have unlocked this reward. To receive it, log into your Clinique Smart Rewards account and choose one of the eligible products on your Clinique Smart Rewards account page and add it to your bag. This offer must be redeemed before your anniversary date, at which time your points reset to zero and the offer expires.
How do I complete my Complimentary Consultation online?
Visit Talk to an Online Consultant at clinique.com and initiate a Live Chat session:
http://www.clinique.com/customer-care/our-online-consultants
How do I receive free shipping on clinique.com?
- Standard Shipping with any purchase on clinique.com is complimentary for all Clinique Smart Rewards members. You must select “Standard” shipping at checkout and be logged into your Clinique Smart Rewards account.
- 2-Day Shipping on clinique.com is complimentary for Clinique Smart Rewards members in Tier 3, Genius with any $75 or more purchase. You must select “Second Day” shipping at checkout and be logged into your Clinique Smart Rewards account.
What are Early Access and Preview benefits?
From time to time, Clinique Smart Rewards members will be offered early access to shop select products before they are offered for sale to the general public. Qualifying members will receive email invitations when these offers are made available. Members must login to their accounts to redeem this benefit. These offers are available for a limited time and while supplies last.
What is my special Anniversary Gift? How do I redeem my Anniversary Gift?
The Anniversary Gift is exclusively for our Tier 3, Genius members. During the month of your anniversary, you can redeem your Anniversary Gift on clinique.com by making a purchase and applying your offer code, which will be emailed to you during your anniversary month. You must be logged into your Clinique Smart Rewards account to redeem your anniversary gift. There is a limit of one Anniversary Gift per member per year and Anniversary Gifts cannot be transferred, delayed, exchanged or returned.
Do my points and points benefits expire?
Ja. Points expire on your anniversary date, at which time they reset to zero.
Points benefits are available based on the number of points you have accumulated. They are valid for one time use on clinique.com, and they expire on your anniversary date.
Do my tier status and tier benefits expire?
Tier benefits are valid for as long as you are in a specific tier. If you move down a tier, your benefits change accordingly.
After year one on your anniversary date, your points reset to zero, and you can start earning points benefits again. While your points reset each year on your anniversary date, your tier status is determined by the number of points you accumulated in each prior year of membership. Din status för en viss nivå gäller under året du kvalificerar dig och följande år. Därefter måste du tjäna in tillräckligt med poäng för respektive nivå för det året. Om du exempelvis kvalificerar dig för nivå 2, Brilliant under ditt första år får du statusen Brilliant under ditt andra år. But, if you earn less than 250 points on eligible purchases during your second year, you’ll drop back down to Tier 1, Smart status on your second anniversary date.
Can Clinique Smart Rewards be terminated?
Ja. We may, in our sole discretion, cancel, modify, restrict or terminate Clinique Smart Rewards or any aspect or feature of this loyalty program at any time without prior notice, even though such changes may affect the value of points and benefits already accumulated or earned and/or the ability to redeem accumulated points and benefits.
Can my membership in Clinique Smart Rewards be terminated?
Clinique in its sole discretion, can terminate any member for any reason including, but not limited to, any failure to comply with the Clinique Smart Rewards Terms & Conditions and/or our website Terms & Conditions.
How do I terminate my Clinique Smart Rewards membership if I no longer wish to participate?
If you decide you no longer want to be a part of Clinique Smart Rewards, you can opt-out in your account on clinique.com or by contacting us at 1-800-419-4041.
How do I update, modify or withdraw my account information?
You can update your information by visiting your account online at clinique.com.
What do I do if I believe that a purchase or other Clinique Smart Rewards activity was not properly credited to my account?
If you have questions related to your membership account, please contact Customer Service or call us at 1-800-419-4041.
What do I do if I forget my password?
Du kan återställa ditt lösenord på clinique.se genom att välja "Har du glömt ditt lösenord?" på inloggningssidan.
Do my points and benefits have any cash value?
How do I manage my Clinique email communications?
Du kan hantera dina e-postinställningar på ditt konto på clinique.se och i länken som finns längst ned i våra e-postmeddelanden. Våra nyhetsbrev ger dig de senaste nyheterna, heta looker, nya lanseringar, experttips, trender, erbjudanden och mycket mer. Om du inte längre vill få våra nyhetsbrev, kommer du att få andra e-postmeddelanden som är kopplade till ditt Clinique Smart Rewards-konto.
Har du några frågor? Vänligen kontakta kundservice eller ring 1-800-419-4041.